lördag 27 juli 2013

Marie här,

Som sandra skrev, var jag inte på topp igår så därför inget bloggande. Iaf var det halvmarathon igår som jag sprang. Jobbade till 1 sprang marathon kl 3. Sjukt tungt väder att springa i pga värmen. Men kämpade allt jag kunde som ledde till att jag föll ihop 50 m före mållingen. JA då fattar ni att jag hade ingen ork kvar, benen va de inte slut på men huvudet var tomt. Minns inte mycket av då ja säcknade ihop men iaf minns ja att mamma och hannes ledde mig senare i mål så ja sku nu iaf komi imål. Som tur, sen låg jag på gräsmattan på centralplanen en lång stund. Var helt yr och fruktansvärt trött. Då ambulansen kom, åkte jag iväg med den till sjukhuset. Fick dropp osv, måste dock stanna över natten för mina värden var låga. Men nu de dom isick så väntar på läkaren som kommer på förmiddagen nudå. Sen får jag no fara hem tror jag :) 
Så det var de som hände! Vet inte min tid ennu men den borde ha varit 1:48 då ja föll, så tog nog några minuter till före jag gick vinglandes imål :)
Detta var mitt första halvmarathon, kan nämnas :)


2 kommentarer:

  1. ojdå! Ja hört typ åv papp? att he händ na :O hadd du drucki fö lite? Ja sku vara förstahjälpar egentligen, men ja var int na sist å slutligen. Annos sku ja ha ve tä me de ;) sprang nader du känder? :) Krya på dej, ta e lungt å drick ordetligt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja'aa de va no så att ja sku ha behöva böri drick länge före. Fö fast ja drack myki den dagen. Så vila int kroppen ta emot vattnet. Men va int så bra förberädd på å spring på freda då ja va sjuk hela veckan. Men va envis å sprang endå. Men ja kom ju i mål, just & just :)
      nå några ja vet vem va sprang nog :)
      Tackar tackar :)

      Radera