måndag 23 juni 2014

MIN SOMMAR BAS


Använda en BB cream istället för foundation på sommaren. Varför, jo en BB cream känns mycket tunnare på huden. Och speciellt bra på sommaren då man känner att man till och med sku kunna gå med osminkad hy, men ändå vill ha lite grund. 

Denna maybellines BB cream finns på Primsa, CM, Emotion, Halpa-Halli, Supermarket osv... Inte svår att hitta. Och kostar kanske runt 9-12€  minns inte direkt, men bra pris för bra produkt

Sen tänkte jag visa vad jag använder för produkter till hela min bas,
Börjar med att tvätta ansiktet sen lägger jag på dessa i denna ordning:

-Clarins dag kräm
-Clarins beauty flash balm
-Maybelline´s BB Cream
-Lóreal´s concealer

Dagkrämen läggs först eftersom den ger närmast skydd för ansiktet. 

Sen beauty flash balm som ger ett långvarigt och vackert make up resultat. Dessutom fungerar den som ett skönhetslyft, tar bort alla tecken på trötthet och ansiktet ser genast piggare, mjukare och ungdomigare ut. Denna använder jag ist för primer, för att sminket ska sitta finare och bättre.

Nästa steg är BB cream, den smörjer ut med en pensel jämt och tunt.

Sen tar jag concealer och täcker röda prickar och mörka ringar, lägger även lite extra på ögonlocken ifall jag ska ha skugga där.

Sen är det dags för rouge det lägger jag på äppel kinderna lite i pannan.

Solpuder lägger jag just under kindbenen, pannan och på hakan. Man ska tänka som en 3 i ansiktet på båda sidorna.

Som sista grejj, ett helt vanligt puder som duttas på i ansiktet. Man ska inte lägga borsten full och tryck dit. Eftersom ett pudrit ansikte är inte så värst snyggt. Så dutta lite på ställen som ännu gänser efter basen :D

De va de ja tänkte dela med mej av idag :D hoppas ni kan ta nå nytta av de, smink tips återkommer nästa vecka. 
Hade fint & lycka till med dagens bas :) 
/Marie


2 kommentarer:

  1. Hej! Vart har du köpt båda clarins krämena? Är de dyra? :)

    SvaraRadera
  2. 27,30€ för dagkrämen vid cosmetique, den andra köpte jag på taxfree då vi kom från london. Men finns också på cosmetique, på nätet kostar den 43€ så rätt dyra... men ger resultat :D

    SvaraRadera