söndag 8 februari 2015

Serier, Sovmorgon, Sportbutik, Skidtävlingar, Storm

Halloj,

Tystnaden denna helgen, ja de beror mest på fullt upp helt enkelt.
Fredag jobbade jag kväll, sen kollade vi bara serie hela kvällen.
Lördag började med sovmorgon, vilket vi inte har haft sen julen. (tillsammans, jag har ju flera ggr i veckan ;) ) Därefter fo vi till mattsons och skaffa det sista inför lång loppet på söndag. Köpte stora trissor, vätskebälte, sportdryck  & sånt. På lördag hade dom också nån dm stafett i lappfors, så lagom tills herrarna startade körde vi dit och hejade på IF BRAHES lag.

Efteråt hemfärd med ytterligare två besök till stadens sportbutiker. Då var allt fixat inför söndag.
(trodde vi)

Sen före 18:00 fo vi till prisma och köpa några vattenflaskor till, eftersom service teamet också måste börja kolla igenom sin strategi:) Ja sen CM å köpa en termos och sist till Sale och inhandla mat till en pasta sallad. Som uppladdning till skidåkaren. Ja allt detta skulle vi fått från en butik, men som vanligt glömmer man eller tänker man inte på de då man väl är i butiken.

Nåja mello var det dags för kl 21:00, jag hejade på Eric Saade och Jessica Andersson, gammal mello älskare som jag är. Och det gick ju bra. Båda vidare direkt till final ;D

Då närmade sej klockan 23:00 dags att söka sej till sandsund och sova 6 timmar före väckning.

Nå nu är vi på Söndagen då och BOTNIA VASAN 52 km skulle skidras.
Nervöst för killen min eftersom vädret var otroligt blåsigt ute på lindorna vi norvalla. En ren pina skulle jag tycka.
10:00 startade många skidåkare med ett 52 km lopp framför sig i en skog fullt med skräp i spåren toppen.



Vi andra som var med fungerade som service team och körde från vätske station till vätske station och gav sportdryck och géle till ski team mäenpääs 5 åkare.

I mål kom Hannes efter 2 timmar och 47 minuter, duktigt. Mycket bra tid, han va nöjd också ;D det är alltid glädjande för mej.

Så detta var troligen mitt längsta inlägg på denna blogg, men det har varit en händelserik helg också :)

så vi ser framemot nästa lopp nu då som är på hemma plan 42 km fäbodaloppet :D
Börjar till och med förstå mig på sporten skidåkning nu :)
<3
/Marie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar