måndag 26 oktober 2015

S Ö N D A K V Ä L L

Igår kväll var en sånär typisk höst ruggig kväll. Det regnade, jag väntade... Hannes skulle äntligen komma hem efter 2 veckor ifrån varann var längtan stor. 

Jenna och jag körde iväg till Supermarket för nånting gott, slutade i att jag lagade mat. Blev hungrig. Ugnsbakad potatis med skinksås, receptet har jag troligen haft här förut men kan lägga upp det igen. Bara för att jag älskar den maten. 


Rosamunda potatisar inrullade i folié: 2h i ugnen på 175 grader

Skinksåsen:
Ett paket skinka: skärs i tärningar 
1 gräddfil 
2 msk gurksallad (tips gurksallad med senap då behövs ingen extra senap) 
1,5 tsk senap 
2 msk majonäs 

kryddor:
Aromat/Aromsalt/Örtsalt 
Sitronpeppar/Svartpeppar 
Dill/Timjan/Persilja 

Super till höstmys kvällar :) 

Sen kom Hannes äntligen, kändes väldigt märkligt att se honom igen. Ny kär känsla skulle jag säga. Vi kollade Solsidan & Hellenius hörna, sen blev det väl kramkalas <3 Fick en fin present också :* Hann inte ses så länge han skulle upp till jobbet idag. Men ikväll är båda lediga.

/Marie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar