tisdag 4 juli 2017

ETT NYTT FÖRSÖK

Det var länge sen, kan man väl säga. Blogglusten försvann helt och hållet där ett tag och det var skönt att inte blogga. Samtidigt som jag insåg hur roligt det är att blicka tillbaka och se vad man gjorde för ett, två, tre eller till och med fyra år tillbaka. Så det är en orsak till att jag ska testa blogga lite igen. Ett inlägg per dag kan jag, och ni bara drömma om för det kommer knappast att hända, men ett i veckan ska väl inte vara alltför stor utmaning. 

Kort uppdatering sedan sist då, med hjälp av några bilder...
I maj var vi nästan hela klassen på en härlig resa till Island. Vi hann uppleva en hel del på fyra dagar, bland annat Blue Lagoon som också var resans höjdpunkt enligt mig och många andra.







Jag tog examen och kan numera kalla mig barnträdgårdslärare, inte illa. Vi hade en fin dimission och det kändes jätte konstigt att säga hejdå till en fin klass.

 


Hela våren har jag vikarierat på olika daghem vilket har varit jätte lärorikt. Där jag vikarierade mest var nog en förskola, ja det känns som om jag varit där nästan hela tiden. Sedan februari var jag där varje måndag och oftast var det flera dagar i veckan. Jag började känna mig som en i personalen och jag älskade verkligen stället! Tyvärr hade det också ett slut och i början på juni var det dasg att säga hejdå till både personal och barn. Fick detta fina Willow tree av personalen som tack <3


Sen började sommarlovet och jag började jobba mera på Friend's and Brgrs. Vi har firat midsommar på villan och annars också varit ut dit och till andra ställen med båten. Bilden här är från en fin kväll  då vi körde ut till Tolvmangrundet med Pernilla och Jeppe. 


Just nu njuter jag av att jobba så där lagom mycket. Njuter av att kunna fara och rullskida med mamma då solen är framme. Det har blivit några pass de senaste veckorna. 


Jag ser framemot hösten som innebär ett nytt jobb, nämligen som barnträdgårdslärare på en småbarnsavdelning. Jag är jätte nervös men jag tror och hoppas på att jag kommer att trivas. Det var den uppdateringen. /S

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar